Ua
Вхід/Реєстрація
Ви можете використати свій код клієнта.

Новини

29/12/2023

Український автобізнес: яким для нього був 2023 рік та на що очікувати у 2024 році

Підсумки нашого власного дослідження

Цього місяця АвтоНова-Д провела масштабне опитування серед представників автобізнесу, аби з`ясувати, як минув 2023 рік – яким чином змінилася робота, підходи та інструменти, з якими викликами довелося зіштовхнутися та як вдалося їх подолати. Заразом ми поцікавилися на рахунок планів на 2024 рік... У підсумку, за 2 тижні – саме стільки тривало опитування, ми отримали 369 заявок від представників автобізнесу з різних куточках України, детально проаналізували надану інформацію і тепер готові поділитися нею з широким загалом.

 

Респонденти – хто взяв участь в нашому досліджені?

 

Серед майже 370 учасників анкетування більшість склали автосервіси (42%), автомагазини (30%) та інтернет-магазини (15%). Переважно це компанії, які ведуть локальний бізнес (74,7%) та нараховують до 10 співробітників (79,9%). А заповнювали анкети здебільшого персонально власники бізнесу (55%):

 

 

 

 

 

Стан бізнесу

 

Переважна більшість заявили, що працюють повноцінно (69%). А ось четверта частина відзначили, що працюють з обмеженнями (25%). На жаль, є і такі гравці ринку, які взяли паузу в роботі (4%), опинилися на межі закриття (1%), а також вже закрили бізнес (1%):

 

 

Наявні випадки, коли люди докладають надзусилля заради своєї справи. Так, один із респондентів відзначив, що у 2022 році його майстерня опинилася в окупація і була повністю зруйнована. Зараз він відбудовує бізнес з нуля.

 

Витрати, доходи та прибутки

 

Більше половини респондентів (56,4%) відповіли, що їхні витрати у 2023 році збільшилися – до 50%. Водночас у чверті опитуваних доходи та прибуток збільшилися до 20%, і приблизно ще у такої самої кількості – не змінилися.

 

 

 

 

Стратегічні та робочі зміни у 2023-му

 

2/3 відзначили, що протягом цього року розширили портфель послуг та товарів (45% опитуваних) та відкрили новий, додатковий напрямок роботи (27%). Водночас чимало й тих, хто був вимушений скоротити асортимент товарів чи послуг (17%). Більше третини гравців ринку (38%) змінили звичні робочі процеси в компанії, п`ята частина – зменшили штат співробітників. Збільшили штат та підсилили метеріально-технічну базу 14% та 17% відповідно:

 

 

 

Як просували бізнес у 2023-му

 

У менше половини (41%) представників автобізнесу бюджет на рекламну просування у 2023 році залишився без змін проти 2022-го. Майже чверть (23%) взагалі не закладали бюджет на рекламу, і ще така сама кількість (23%) – навпаки, збільшила витрати на рекламу. Решті (11%) довелося зменшувати бюджет. Найпопулярнішими каналами залучення нових клієнтів були просування в SMM, зовнішня реклама та реклама на медіаресурсах:

 

 

 

Яким в цілому був 2023 рік

 

55% респондентів оцінили 2023 рік в цілому як успішний. Водночас близько третини (31%) вважають, що він був поганим. Найбільшими проблемами стали зменшення кількості клієнтів, нестача персоналу, збільшення витрат, повітряні тривоги та блекаути, зменшення кількості постачальників та товарних запасів. Загальна причина цих викликів – повномасштабне вторгнення Росії в Україну і пов`язана з цим мобілізація.

 

 

 

Тенденція на ринку запчастин: опитування також виявило суттєве зменшення попиту на запчастини для цивільних автомобілів (автовласники стали рідше обслуговуватися, оскільки у них скоротилися пробіги), зростання попиту на непопулярні раніше моделі авто, які тепер виконують бойові задачі. Водночас зменшилася кількість постачальників, внаслідок чого для автосервісів ускладнилися підбір та покупка запчастин для всіх моделей автомобілів.

 

Плани на 2024 рік та перспективи розвитку

 

Більше половини опитуваних планує у 2024 році розширити послуги (29%), підсилити матеріально-технічну базу (20%) та штат співробітників (19%), а також відкрити новий напрямок роботи (17%). Щодо просування бізнесу, більшість планує збільшити витрати на рекламу (33%). Втім, приблизна така сама кількість взагалі не планує інвестувати в рекламу (32%), і ще майже таке саме число – залишити на рівні 2023 року (31%).

 

 

 

Представники автобізнесу в більшості впевнені, що загалом ситуація на ринку буде такою самою, як в 2023-му (46%). Втім, третина (33%) очікує все ж на невелике зростання. На стрімкий розвиток сподівається десята частина респондентів (11%), а на противагу їм виступає така сама кількість тих (10%), хто висловлює думку, що на ринок чекає стагнація.

 

 

Висновки

 

Як свідчить наше опитування, незважаючи на складні часи та труднощі, з якими доводиться стикатися, більшості гравців ринку вдалося зберегти свій бізнес. Ба більше, чимала кількість респондентів планують докладати й надалі зусилля для розвитку компанії, адже мають оптимістичне бачення розвитку ринку чи, як мінімум таке, що збережеться на рівні 2023 року. Водночас більшість респондентів суттєво занепокоєні війною і політикою держави щодо малого та середнього бізнесу, а головне очікування наших колег – якомога скоріша перемога у війні з агресором.